Iemkje in Tanzania

In Moshi, Tanzania Habari yako?

Saturday, September 30, 2006

En daar sta je dan...

Ok...ik rijd mee met de taxi naar het Emmanuelcenter (althans, poging tot...) als vrij snel rijden we van links naar rechts, links-rechts-links-rechts... Leaping lizards... de benzine is (bijna) op dus vandaar... Maar de taxi chauffeur dacht; ik kan het net halen (zijn favorite teankplaats) dus daar rijden we de eerste benzinepomp voorbij; we kunnen het immers net halen! Heuvel af....60 kilometer p.u, ahhh het valt reuze mee, dit halen we wel :-) FLIP...heuvel op...hotel de botel...stotter, pief poef paf, die taxi doet wat maf... vreemde geluiden, het lijkt alsof de taxi een hoestbui krijgt. We proberen de heuvel op te komen maar helaas, halverwege staan we stil...midden op de weg...AHHHHHHH auto's die recht op ons afkomen, ik die tig schietgebedjes doe en denk; in Nederland zouden we nu een enorme kettingbotsing hebben maar hier zijn de het schijnbaar wel gewend. De taxichauffeur heeeeeel relaxet...steekt zn hand uit het raam zo van; haal mij maar in, mn benzine is op... Auto's achter ons die toeteren...mijn hartje begint iets sneller te bonken en bedenk een plan om uit de auto te stappen. Maar toen ging het lampje branden: we hebben misschien geen benzine...we staan misschien stil op een heuvel...er is misschien een benzinepomp iets verderop deze heuvel MAAR we kunnen ook zonder benzine ons naar beneden laten rijden de heuvel af, en dan via de rotonde naar de favoriete benzinepomp! Ok...ik als nederlander begon toen wel even te stressen en vraag me af of het een grap is terwijl de auto's langs ons heen rijden en toeteren. Uiteindelijk hebben we hem kunnen overtuigen dat we nog niet dood willen en ook dit risico niet willen nemen...hij zorgt maar voor benzine in een jerrycan bij een andere benzinepomp, helaas pindakaas. No, but I can really do it! yes we believe you, but its too dangerous!!! uiteindelijk laten we ons naar beneden rijden, het hart zit in onze keel maar eenmaal min of meer geparkeerd te hebben, halen we dan toch benzine op in een jerrycan. Fieuw! En dat allemaal om te voorkomen dat je taxi eventueel gestolen wordt als je er meer dan 4 liter benzine in stopt elke keer... Dat was dus een erg spannend advontuur, ik kan je verzekeren dat mn aorta goed werkt, en mn hart klopt uitstekend ;-) daarna erg veel gelachen...of zou dat van de spanning zijn? je beleefd hier van alles, dat is een ding wat zeker is! :-) Goed weekend allemaal! En vergeet niet voldoende te tanken!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home