Iemkje in Tanzania

In Moshi, Tanzania Habari yako?

Thursday, September 14, 2006

Rain Forest

Hallo Allemaal!

Afgelopen dinsdag had ik een dagje vrij en ben ik met Peter en twee anderen naar het national park geweest, een regenwoud. Zijn baan is namelijk; watermeters plaatsen, mensen inschakelen en leren hoe ze de wtaremeter kunnen lezen die dat elke dag in een schrift opschrijven.
Dus we zijn een dag wezen hiken. Iets van 200 kilometer gereden, op naar de Kilimanjaro, we waren aan de westkant van de berg. De auto parkeren en de rest te voet. De paadjes zijn supersmal (voor zover er wandelpaadjes zijn LOL) en heel steil, als je dus lekker relaxed loopt omdat je naar beneden gaat...bereid je dan maar vast voor op de terugreis!! hijg, hijg, puf, puf PFFFF een goede conditie is zeer aan te raden! Het zorgt voor perfecte situaties om hulp te leren accepteren! Anders dan kun je het wel vergeten.
Het regenwoud is echt super mooi, hele mooie natuur en leuke grappige beesten.
Wat ben ik zoal tegengekomen?
* 1 dode muis (ja, sorry Hilde...dat was dus een moment van rouw en stilte...)
* drie zwart-witte apen :-) springend van de ene boom naar de ander WAUW
* honderden honingbijen...brrrrr naast mieren houd ik echt niet van bijen!! zoemend en vliegend om je heen brrr! ik ben me helemaal gaan verstoppen in mn kleren en hard mn best gedaan niet te gaan flippen en zoals je ziet; girlpower! ik heb het overleefd :-) Fieuwwwww
* mieren, maar geen monstermieren van 1 centimeter gelukkig :-)
* vreemde vogels, met vreemde geluiden echt supergaaf
* en....babboons! die grijsachtige apen die ik normaal gesproken in de dierentuin zie! Jippieeeeeee
Verder heb je dus ERG steile paadjes, vet glibberig, een goed evenwicht is erg handig en schoenen die niet glad zijn en bomen om aan vast te houden.
Verder als je met Peter meerijd in de auto, wat er nogal hardhandig en snel aan toe gaat... houdt je vats en fasten your seatbelt! Je rijd namelijk niet maar je vliegt! leaping lizards! Eerlijk waar, regelmatig stoot je je hoofd bijna tegen het plavond en je bent net een stuiterbal in de auto over de extreem hobbelige wegen, je lichaam gaat letterlijk helemaal van de bank af (dus 1 seconde vliegervaring bij hobbels en bobbels) Ik moet eerlijk toegeven, over het algemeen vind ik het vet gaaf maar ik heb een paar keer op het punt gestaan om te gaan gillen, dan slipten we over het zand, vet scherpe bocht etc aiaiai! Verder hebben we in een stadje in the middle of nowhere wat gegeten. ik weet niet meer hoe het heet. Je hebt een sterke buik nodig...het is niet superhygienisch (okok, met andere woorden; alles behalve dat...)LOL maar erg lekker, en super vet. Ze doen patat in een koekenpan met superveel olie en daar doen ze een ei bij en dan bakken ze het als een pannenkoek, daarna in een plastic tas (funcioneert als bord) en; eet smakelijk! Ok, ik moet eerlijk toegeven...normaal gesproken bid ik nooit voor mn eten (ik bid voor al mn eten voor het hele jaar op 1 januari haha <-voor degenen die dat nog niet wisten ;-) ) maar deze keer heb ik mn eigen traditie even doorbroken...jaja... beetje gestressed dus denk ik haha maar ok...we hebben heerlijk gegeten, en ik ben geslaagd voor de test denk ik, geen diarree, geen buikpijn, geen overgeven...geen voedselvergiftiging :-) Jippieeee!!!
Het was heel erg leuk, ik was vet uitgeteld s' avonds en sliep als een blok. het badwater is nog nooit zo vies geweest en mn zakdoek nog nooit zo zwart LOLOLOL (voor de extra info) STOF STOF STOF Een goede voorbereiding voor het droge seizoen hier, dan schijnt het stof nog meer en extremer te zijn. We gaan nu richting het droge seizoen, het gaat warmer en heter worden, op naar de zomer :-) Jippieee, voor mij geen winter dit jaar!

Liefs,
Iemkje

3 Comments:

  • At 6:05 PM, Anonymous Anonymous said…

    hey lieve zus!
    zo klinkt lekker gaaf daar zeg! hebben ze daar ook nijlpaarden in de buurt?? kan er wel weer eentje gebruiken! hihi maar zus....kvind jou wel heel liefjes hoor! kdenk dat ik maar even naar jouw kant ag want het is aan deze kant een beetje saai. kwil ook aapjes kijken. dikke tut en knuffel henny!

     
  • At 10:29 PM, Anonymous Anonymous said…

    KARIBU SANA Henny! :-) (van harte welkom!) er staat maar een vliegticket in de weg...! Ik heb een huis en bed en eten voor je :-p
    Liefs, Iemkje

     
  • At 12:46 AM, Anonymous Anonymous said…

    Hallo Iemkje, volgens mij geniet je ervan! Afrika ten top!Leuk dat je ook zoveel kan zien! Een unieke ervaring. We wensen je heel veel plezier en waar nodig energie! God Bless! Groetjes Hanneke en Andre

     

Post a Comment

<< Home