Iemkje in Tanzania

In Moshi, Tanzania Habari yako?

Wednesday, October 25, 2006

Betrapt...maar ontsnapt :-)

Hallo allemaal!

Vandaag heb ik weer een spannend advintuur beleefd die ik jullie uiteraard niet wil onthouden.
Na vandaag begin ik voor het eerst te denken dat er zelfs voordelen zijn aan corruptie (jaja wie had dat nou verwacht?!)
Vandaag werkt het dus in ons voordeel :-) en het scheelt zo'n 40 euro (dus dat is een heel bedrag hier! een week salaris!)

Ok, we waren in de taxi aan het wachten totdat de rest uit de winkel zouden komen. We hebben hier veel politie (inclusief geweren) langs de kant van de weg om de boel in de gaten te houden etc. Ze zijn dus snel en makkelijk te herkennen met hun uniform.
Maar ok, daar stonden we dan met de taxi.........(helaas?)op een plaats waar niet geparkeerd mag worden (blijkt achteraf... LOL) want out of the blue, uit the middle of nowhere komt de plaatstelijke politie of wat het ook is (geen wit uniform of zo, dus ik denk dat ze iets lager in rang zijn of wat dan ook, misschien zoals bij ons de stadspolitie?) met zo'n ding om je auto vast te zetten. AHHH das even schrikken dus...dus Lewis (de taxi chauffeur) praat swahili, ze lachen beide en Lewis rijdt weg (langzaam...om te testen of hij er onderuit zou komen) ok, de politie lacht ook dus ik denk; fieuw we hebben mazzel! NIET dus! Haha dus de politie komt met zn klemding, en wij zijn em toen gesmeerd en snelk weggereden. Zo dat scheelt weer een anderhalve week werken voor niks (je moet namelijk gelijk je boete betalen anders krijg je je auto niet mee)
Ik zei al tegen hem; you just made my day, this is awesome! Ik helemaal blij en heb de grootste lol...helemaal trots dat we eraan zijn ontsnapt (deze politie schrijft geen nummerborden, ideaal dus)
Ok, dus ik geniet (yeah...shame on me...haha ik kan het ook niet helpen, het was echt leuk)
Daarna zijn we de auto ergens gaan 'verstoppen' en heb ik lopend de rest opgehaald van de winkel MAAR ik kon niet te dicht in de buurt komen, omdat de politie mij misschien (zeker weten...) zou herkennen...haha dus ik van een afstandje de kids roepen en zo zijn we toch nog veilig, zonder boete ervan afgekomen.
Okok ik geef toe...het hoort natuurlijk niet zo...het is fout etc, ik kwam zelfs al met het idee om een keer een dag dit de hele tijd te doen en dan een record bijhouden van hoeveel politie/ boetes je kan ontwijken. Haha...zo kwam de ware aard van mij even naar boven geloof ik ;-)
Maar weest niet bevreesd, het schijnt hier regelmatig voor te komen en somehow gaat het door de beugel...okok officieel niet natuurlijk (hoe praat ik mezelf hier goed uit?)

Ok, maar dat was mijn belevenis van de dag...

Liefs, Iemkje
Ps; we hebben nu al 4 (!!!) dagen achter elkaar stroom, wat een luxe!!! Jippieeee!

Ps; zou tanzania en de corruptie een slechte invloed op me hebben? Maar weest gerust ik zal het niet in Nederland uitproberen... ;-) (......denk ik......)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home