Iemkje in Tanzania

In Moshi, Tanzania Habari yako?

Friday, November 10, 2006

Josefien kwebbeleend nieuws...

Hallo allemaal!

Het heeft een tijdje geduurd maar hier is dan weer een update ;-)
De foto's staan niet op chronologische volgorde (sorry sorry sorry) het is een beetje irritant om je verhalen achterstevoren te schrijven met de daarbijhorende foto....of wat dan ook ;-)
Hoe is het herfst weer in Nederland?
Ik heb me laten vertellen dat ik hier in het korte regenseizoen zit...jaja, voor het eerst sinds ongeveer 7 jaar dat het zelfs daadwerkelijk regent. Ik, die zoveel van regen hou, geniet er dus erg van...(NOT)
Ok, ik zat dus een beetje te klagen als echte nederlander over de regen hier...met de daarbij komende drek, nairobiflies die je blaren bezorgen doordat ze ene bepaald zuur achterlaten, vieze schoenen/ slippers (maar daarover heb ik eigenlijk niets te zeggen, ok ik ga ervan freaken met alle drek tussen mn sokken...maar degene die hier in huis werkt maakt het super schoon, wat luiheid bevordert en stimuleert...en ook de daarbijhorende schuldgevoelens, maar ik moet leren me hieraan over te geven ;-) ) haha... maar ok, toen wees iemand van het Emmanuel Center me erop dat ik erg blij en dankbaar moest zijn met de regen (ik was een dramamama...) omdat dankzij de regen we kunnen eten etc...dus; teacher...say: thank You Jesus...nou ik dus....thank You Jesus...zucht.........................................................en beadankt voor alle monsterinsecten, nairobiflies etc helemaal top! Ok, lol dus veel te leren nog.
Met andere woorden, we hebben regelmatig regen...veel regen...ik kan dus niet fietsen en de was droogt maar niet en ik ben bijna door mn kleren heen.
Zo, dat is de eerste update. Ik heb op school geleerd over het krokodillenbrein, dat wanneer er een conflict in een team is of frustraties, dan maak je dat eerst heeeeeeel extreem (waardoor je je hart even lucht) en daarna ga je over naar het positieve. Het si echt leuk hoor, hbet krokodillenbrein, eigenlijk zou ik het dan nog veel extremer mogen en kunnen maken...even oefenen; het regent hier pijpenstelen, het houdt gewoon maar niet op, ik sta to aan mn knieen in de drek, het is een regelrechte RAMP, tig nairobiflies, waarom bestaan die monsterinsecten?! Afgelopen week hadden we een bidsprinkhaan in huis vliegen (sorry Hilde, deze keer geen foto daarvan) hij heeft wel vier vleugels en terroriseert gewoon het hele huis....pffff niet te geloven! Hoe overleef je het hier?!
Ok...just kidding.
Ik heb het ontzettend naar mn zin, de regen valt best mee het is eigenlijk heel gezellig en je kunt er goed van slapen, alleen soms zijn de druppels net hagelstenen, maar ik heb vorige week getest, het is toch geen hagel maar gewoon monsterdruppen die net als de monsterinsecten super groot zijn en van abnormaal formaat.
Op stage ben ik de childfiles en de healthfiles van de kids aan het afronden, zal ik een teambuilding dag organiseren. Het is druk, maar erg leuk, uitdaging en zeer leerzaam. En leven in een ander cultuur is for sure karaktervormend.
Een poosje geleden kon ik af en toe de woorden niet vinden in het Nederlands...nu antwoord ik soms mensen in het nederlands....waardoor je vreemde gezichtsuitdrukkingen ziet LOL, echt maffe boel allemaal...
Verder...eigenlijk heb ik niet zoveel nieuws...ik ben moe...erg moe (lichtelijk slaapgebrek omdat het savonds veel te gezellig is...of ik lig in bed en mn huisgenootjes zijn veel te gezellig, but praise God voor de oordoppen ;-) )
Oh wacht, afgelopen week, of ehhh vorige week had ik een lekke band AHHH ik het hele eind dus terug lopen...dus nu heb ik toch maar een telefoonkaart gekocht (ik vergeet alleen nu steeds mn telefoon mee te nemen...) dus ik kan nu bellen, jaja...toch wel handig eigenlijk.
Eigenlijk moet ik nu dus bandplakken :-s niet mn favorite bezigheid...
Een heel goed weekend, en een volgende keer meer serieus/ echt nieuws...

Liefs en God bless ya
Iemkje

0 Comments:

Post a Comment

<< Home