Iemkje in Tanzania

In Moshi, Tanzania Habari yako?

Tuesday, December 26, 2006

Kerst op het Emmanuel Center, in Tanzania

Hallo allemaal!

Hier weer wat fotos
sorry, ze staan wat door elkaar (het is een hele klus om achterstevoren een verhaal te schrijven zodat ze in goede volgorde op de blog komen...)
Maar gister hebben we kerst gevierd.
Afgelopen zondag gingen we naar een internationale kerstnachtdiesnt, waar ik 6 (!!!jaja) nederlanders heb ontmoet, waarvan 1 stelletje hier 3 jaar blijft wonen, dus ik hoop daar iets meer contact mee te krijgen :-)Daarna savonds met een aantal vrienden cadeautjes uitpakken, jippieee!
Maandagochtend een vet groot ontbijt, daarna naar het Emmanuel Center waar iedereen cadeautjes kreeg en daarna gingen we pilou met kip eten. Traditiegetrouw zijn we daarna met alle kinderen naar de stad geweest, AL de kinderen van deze stad gaan daar naartoe, snoepjes, popcorn en ijs kopen en de hele stad door wezen lopen. Er zijn dan dus HONDERDEN kinderen..echt zooooooooooooooooooooooooooveel!!!
Hello Mzungu! (hallo blanke) zo groet iedereen je en iedereen wil met je kletsen. Het was echt super gezellig en we hebben veel lol gehad, daarna heb ik savonds nog een film gekeken bij vrienden en toen was ik helemaal op.
Dat waren mijn kerstdagen ;-)
Vandaag is het boxingday (tweede kerstdag denk ik dan maar) en de meeste kinderen zijn naar famile, sommigen die geen familie hebben of die niet terug kunnen zijn bij anderen.

Ok, dit is het verhaal in een notendop ;-)
Hier gaat het verder goed, het is lekker weer iets van 32 graden warm dus...wat een luxe! ;-)

Liefs, Iemkje

2 Comments:

  • At 2:55 PM, Anonymous Anonymous said…

    Hi die Iemkje,
    Zo op nieuwjaarsdag zitten we lekker thuis bij te komen van onze oud-en nieuwreis naar onze familie en vrienden in "het westen". We zijn vannacht om twee uur thuisgekomen tussen al het vuurwerk door! En dan nu even internetten, en jouw fantastische fotografische kerstrapportage bekeken! Je blijft echt de witte, tussen al die zwarte kindjes! En je wordt wel echt tanzaniaans met zo'n geit!
    We willen je een heel mooi, gezond, leerzaam en vooral gezegend nieuwjaar wensen! We eten nog even een laatste oliebol ter ere van jou! Liefs André en Hanneke

     
  • At 2:48 AM, Blogger Unknown said…

    hey Iemkje, lekker bijdehand was jij laatst op msn toen ik met je mocht praten van je lieve zusje Hennekeje NP ;p We gaan wel iets liever doen als je terugkomt hé!! haha! Heb Kerst dus in L. en S. gevierd met jouw zus! Ik ben nu in The States, conferentie Passion 07, www268generation.com. Check maar ff!! Liefs, Victor

     

Post a Comment

<< Home