Iemkje in Tanzania

In Moshi, Tanzania Habari yako?

Wednesday, August 16, 2006

GIRLS GET OUT OF BED RIGHT NOW, THERE ARE THIEVES ON THE PROPERTY!!!

Ok... Ingeborg en ik liggen lekker te slapen... komt midden in de nacht Jill (bij haar wonen we in huis) naar ons toe: GIRLS GET OUT OF BED RIGHT NOW AND TURN ON THE LIGHT, THERE ARE THIEVES ON THE PROPERTY!!! Dus wij snel uit bed, wanneer we onze oordopjes uit onze oren hebben (toch niet altijd praktisch...) horen we onze watchmen; Johanna heel hard op zn fluitje blazen (=speciale teken van; er zijn dieven) en hij rent door de hele tuin, zaklamp die alle kanten opschijnt, honden die rennen en blaffen...kortom: CHAOS en paniek (nou ja bij ons dan; de watchmen weet ik niet ) dus wij staan daar op trillende benen (letterlijk) spieken door de gordijnen naar buiten en doen heeel veel schietgebedjes) andere watchmen bij de andere huizen maken ook een kabaal van hier tot tokio... Maar ok, na een poosje wordt het iets rustiger en vragen we wat er aan de hand is; Johanna verteld ons (hij is onze watchmen en is van de Massai, die mensen die op de reclame waren en die heel hoog kunnen springen en supergoed kunnen zien in het donker, en heeel goed kunnen schieten met een pijl en boog <-vorige week heeft hij een dief in zn buik geschoten, ik heb em gevraagd of hij mij wou leren schieten met pijl en boog, dus misschien wordt ik later ook wel een watchmen; stoer!)maar ok hij vertelde dus dat er 6 dieven waren, gelukkig NIET bij ons op het compound maar iets verderop... alle watchmen helpen elkaar namelijk. Of ze gepakt zijn weet ik niet, maar het was een erg spannend advontuur!Ik hoop het eerlijk gezegd niet vaak mee te maken, het is niet bevordelijk voor je nachtrust. Het is sindsdien nog niet meer voorgekomen en de rust is wedergekeerd met elke avond een krekelconcert naast ons raam...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home