Iemkje in Tanzania

In Moshi, Tanzania Habari yako?

Wednesday, August 23, 2006

Taxichauffeurs in Tanzania :-)

Habari yako?

Ok, voor degenen die taxichauffeur willen worden...Dagelijks rijden Ingeborg en ik mee met Lewis, in de taxi.
Regelmatig staan we zonder benzine stil. But; hamna shida (maak je geen zorgen)hij heeft gelukkig een kleine jerrican met extra benzine bij zich.

Maar wat is de reden waarom zijn tank weinig tot geen bezine heeft?!
Wie oh wie weet het antwoord...?

Over een aantal dagen hier meer nieuws over ;-)

Dan nog een aantal tips over het verkeer hier
-wanneer mensen naar je toeteren in de auto/bus of wat dan ook... dan betekent dat (onder andere): pas op/ kijk uit/ ik kom eraan/ ga aan de kant/ ik neem voorrang/ heb je me gezien?!

In de stad hoor je de hele dag door iedereen naar elkaar toeteren... in het begin schrok ik me een hoedje, maar nu went het.

Tip: als er een dala dala (bus) naar je toetert...: ga NIET automatisch zwaaien...! Dan denken ze namelijk dat je met ze mee wilt rijden.
Ideaal dus...scheelt heel veel bushokjes...wat een luxe!;-)

Fietsen kan...maar kijk uit, je hebt geen harde toeter op je fiets dus helemaal veilig is het niet, mensen zien je niet snel.

Ok, een fijne dag verder en kwa heri!
Groetjes, iemkje oftewel Imkia (mijn amerikaanse naam ;-) ) of mijn naam in Chagga (een van de stammen hier): Mke

5 Comments:

  • At 7:50 PM, Anonymous Anonymous said…

    Jij hebt je wel uit kunnen leven met je fototoestel en je splinternieuwe"" laptop. Ik ga nu echt gauw met het volk naar je foto's kijken, José

     
  • At 9:56 PM, Anonymous Anonymous said…

    haha ja klopt ;-) ik gebruik mn fototoestel regelmatig, echt super bedankt! Ik ben er echt heel erg blij mee en gebruik em bijna dagelijks! Mn laptop heb ik nog niet kunnen gebruiken (ik moet mn IPadres veranderen voordat ik achter internet kan gaan. Liefs, iemkje

     
  • At 12:16 PM, Anonymous Anonymous said…

    Heey Iemkje,
    ziet er allemaal erg leuk uit op je site! Ik lees vaak wel mee, maar reageer nooit. Niet handig, want dan weet je nooit dat ik het erg leuk vind.
    Daarom nu een berichtje.
    Zo te zien ga je het daar wel de tijd uithouden, gelukkig!
    Ik heb je blog doorgegeven aan Claudia en Arjan, die zijn na hu reis naar Gambia altijd nog afrikaanse dingen tegen elkaar aan het zeggen, steeds dezelfde, daarom kunnen ze nu even bijscholen door jou verhalen!

    Hier is het verder goed. Lekker op vakantie geweest naar frankrijk, nu maandag weer werken.... Jesse groeit als kool, het wordt al een echt kereltje met praatjes, een willetje enz errug leuk.

    Nou groeten en veel liefs van ons drietjes,
    Marieke

     
  • At 10:25 AM, Anonymous Anonymous said…

    hallo Ymkje, leuk om je blog te lezen. Volgens mij heb je het wel naar je zin, daar tussen die zwarte mensen! Gisteren net afscheid genomen van Desi en Inge. Vox goes international!!! Heel veel groetjes uit Leeuwarden, geniet ervan, Als het even wat moeilijk is... Je bent nooit alleen!!
    Hanneke en Andre

     
  • At 8:22 AM, Anonymous Anonymous said…

    Thanx :-) dat had ik net even nodig Liefs, iemkje

     

Post a Comment

<< Home