Iemkje in Tanzania

In Moshi, Tanzania Habari yako?

Saturday, April 21, 2007

Wist je dat....

Wist je dat........
-we afgelopen week 6 ratten hebben doodgeslagen?
-ik sinds de (dode) muis helemaal de held bij de kids ben
-ik enthousiast word opgehaald (maar wel geheimzinnig het is ons geheim...)
-om mee te helpen de ratten te vangen en uiteindelijk............. met dikke stokken als knuppels
-we hierom erg veel lol hebben gehad
-ik er ook al over heb gedroomd, ik werd erdoor aangevallen een mengeling tussen bever en rat
-er a spirit of murder was rising up in us
-we kameleonnen uitzonderen en die veilig in de boom zetten
-we 6 nieuwe kids in 1 (!!!!) week op ons center erbij hadden
-er helaas twee weer terug op straat zijn
-caitlin, een vrijwilliger uit USA maandag weer terug gaat
-ik me in internationaal gezelschap bevind
-Namelijk; Schotland, Argentinie, USA, Tanzania, Engeland...
- dit enorm gezellig is en zeer bevordelijk om te leren communiceren ;-)
-Ik het ENORM naar mn zin heb op mn stage
-ik stiekum langer wil blijven of hier weer terug wil komen
-MAAR eigenlijk ook weer niet langer wil of kan blijven...
-omdat ook enorm naar uit kijk om de liefste oppaskinderen weer te zien en mee op te trekken
- inclusief familie en vrienden
-we afgelopen donderdag ene slang in onze tuin hadden
-het regenseizoen is begonnen en dit een heuse blubberbende veroorzaakt
-we hierdoor een soort ijsbaan en ijzel weg hebben alleen dan van modder
-ik 4 kids mee de stad in heb genomen
-dit ENORM gezellig was en veel lol hebben gehad
-we onder andere hebben geleerd en in de praktijk uit hebben gevoerd
-hoe het nou zit met kaarten, postzegels, postbodes, en hoe die in de brievenbussen belanden
-niet alles zo vanzelfsprekend is als het lijkt te zijn...
-we kinderen van 12 jaar die het alfabet leren
-simpelweg omdat ze nog nooit naar school zijn geweest
-ik je de meest afschuwelijke verhalen kan vertellen wat er in de wereld gebeurd
-bijvoorbeeld in een aardappelzak opgehangen worden aan een boom
-met een vuurtje eronder
-alleen omdat het kind niet naar school wou waar het zo gepest werd
-hier kinderen dingen worden geleerd, gedisciplineerd met angstig maken
-dit zo super triest is
-WE NEED GOD
-dat God degene is die onze kids veranderd en geneest
-ik hier steeds weer verbaasd van sta
-maar super veel door leer
-gebed echt zoveel meer kracht heeft dan ik ooit heb gedacht
-witchcraft real is, maar God is sterker en erboven staat
-door de regen we weer regelmatig stroomuitval hebben
-we nog steeds veel meer regen nodig hebben
-ik het liften heb uitgevonden
-en erg veel mensen ontmoet
-we gratis overal komen
-en het hier veilig en normaal is om te liften
-af en toe mn hartje toch iets sneller bonkt
-we regelmatig achterin de pick up rijden met de wind door onze haren
-het hier enorm relatie gericht is
-je dus niet even snel de stad in kunt
-dit uren duurt en dat je zowat iedereen begroet
-dit zeer bevordelijk is voor mn josefien kwebbeleend gedrag
-ik het heerlijk vind om met de mensen te kletsen
-mn favoriete supermarkt; ayleems is
-zij net mn familie zijn
- ik daar binnenloop en zeg; shikamoo baba!
-ik hun favoriete winkelmens ben
-omdat ik zo hard praat en zoveel praat
-ik het hier nog niet helemaal mee eens ben
-ik waarschijnlijk afkickverschijnselen heb gehad van de ice coffee
-ik bang was dat ik malaria had
-dit dus reuze meeviel
-ik snickerlady wordt genoemd
-omdat ik zoveel snickers eet en koop...
-ik nu nog wel uren door kan gaan....

Liefs en een heel goed weekend!
Iemkje aka Imkia aka snickerlady aka josefien kwebbeleend...


-

0 Comments:

Post a Comment

<< Home