Iemkje in Tanzania

In Moshi, Tanzania Habari yako?

Thursday, November 23, 2006

Een degelijke huisvrouw wie zal haar vinden...

Ok, eigenlijk heb ik het vet luxe en vet relaxt hier... Ik bedoel, het is nromaal in Afrika om een aantal werkers te hebben... Iemand de de hele tuin verzorgd, en de planten bijvoorbeeld elke dag water geeft...zelfs wanneer het plenst maar dat is nu aan het veranderen... (en de tuin is groot kan ik je vertellen) iemand die in huis werkt, een nachtwacht (die overigens veel slaapt....)etc.
Ok, met andere woorden...de was wordt voor me gedaan, gestreken, de vloer schoongemaakt, de afwas, afstoffen, koken, opruimen, als ik niet te eigenwijs en koppig ben en me voldoende bewust ben dat het gastvrijheid en een hele eer voor hen is en ik hen beledig wanneer ik het niet toelaat...dan gaan ze spullen voor me dragen (na het bezoeken van de markt bv of wanneer ik bij het Emmanuel Center ben dan willen ze graag mn tas dragen...)
Maar naast al dat luxe...wat een goed leerproces is om dingen te accepteren en mezelf eraan over te geven in plaats van mijn 'nee, ik kan het zelf wel'
Leer ik te koken of ehhh te bakken?...jaja wie had dat nou ooit verwacht... ik leer pizzadeeg te maken, toetjes (heel simpel alleen maar drie cups of milk hahaha, maar dat bouwt wat zelfvertrouwen zullen we maar denken waardoor ik er meer lol in krijg en het voordeel van toetjes is is dat het nooit kan verbranden, helemaal iemkje-proof dus!!) en vanwege de kerstbazaar zijn we al een paar nachten (ja, nachten omdat we dan de meeste kans op stroom hebben)brownies, snickerdoodles, vanillekoekjes en kerstkoekjes aan het bakken... Ik heb gister mn hand aan de oven verbrand en er een blaar aan overgehouden (oefening baart kunst) Verder heb ik twee keer hetzelfde brownie repcept gemaakt waar je gerust tien verschillen uit kon ophalen (oeps) langzaam maar zeker ontdekken we wat er mis is gegaan hahaha
Ondertussen wort ik er mega melig en hyper van... Jep, de hyper iemkje is back en de josefien kwebbeleend...
Vandaag een 'eetdag', jammiee!! Ik hou van taarten en alles wat ongezond en zoet is, dus dat komt helemaal goed!

Liefs, Iemkje

0 Comments:

Post a Comment

<< Home